cecilialanthadressyr.blogg.se

2013-01-21
19:02:34

Bekymmer
Att åka hit till Lövsta Stuteri för en kort tids praktik var bara det ett nog så svårt beslut att ta. Tänk om jag inte skulle trivas och då vara "fast" här i nästan en månad? Men, nu visade det sig ju bli raka motsatsen. Jag trivs alldeles utmärkt, och kommer snarare få svårt att åka hem...
 Visst saknar jag hemma, och inte minst världens bästa X-et, men samtidigt är det bra här. Jag saknar allt mindre än vad jag trodde jag skulle göra, om man säger så. Så nu har jag gett mig själv ännu fler bekymmer. Hästar på heltid har alltid varit drömmen, och hästjobb finns det ju gott om. Dessvärre är dessa fördelade till hela världen utom Norra Sverige, mer eller mindre. Vilket kort och gott betyder - stanna hemma och vänta på bättre tider, eller åka iväg och jobba.
 
 Nu finns det ju inga jobb just exakt här, så där kommer nästa bekymmer. Trivs man i så fall lika bra på ett annat ställe? Tyvärr finns det ju många jobb i hästvärlden som inte är de bästa, vad gäller såväl arbetet i sig, folket runt omkring och förstås lönen. Samtidigt som det såklart finns massor med bra ställen också.
 
Usch, varför ska livet vara så svårt? Just det där antingen eller är verkligen inte bra. Speciellt inte för mig som får beslutsångest över minsta lilla och knappt kan bestämma vilket bröd jag ska köpa... Oftast slutar det med att jag inte väljer nåt alls. Låter ju lovande?
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: