cecilialanthadressyr.blogg.se

2013-01-29
20:49:32

Usch och fy...
Dagen bjöd på lite riktigt dålig ridning från min sida, usch och fy... En såndär "varför i hela friden sitter jag på en häst"-känsla idag. Lika bra att lägga av, och bli något mindre avancerat, typ städerska... Nej, nya tag nästa gång. Har i alla fall lyckats rykta ett gäng hästar utan större svårigheter, alltid något!
 
Nu är det bara 2,5 dagar tills jag får åka hem och träffa min X-et i alla fall! Tråkigt att åka, men helt fantastiskt att få komma hem till världens bästa lilla ponny! Ska dessutom ta en tur till någon hästaffär här i närheten innan jag åker hem och inhandla ett bra skimmelschampo, och om jag hittar några vettiga och inte alltför dyra benskydd får kanske dom också följa med. X-et har väl haft sina gamla i sisådär 10 år snart... Bra kvalitet kan man åtminstonde konstatera, då om ännu är hela och fina!
 Har dock lite beslutsångest över vilken modell jag vill ha. Vill på ett sätt ha ett par lite "lyxigare" dressyrskydd av någon snygg variant, eller så får det bli helt vanliga strykkappor runt om. Just nu anväder hon svarta sådana bak och vita senskydd fram. Inte snyggt. Vet inte hur det blivit så, Hamilton var väl helt enkelt först på listan vad gällde inköp av benskydd...
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: