cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-07
11:59:52

Halt eller bara stressad?
Var till ridhuset med X-et igår igen, och redan när jag lastade henne för att åka var hon på tårna. Väl där fortsatte hon vara fjantig ch tittig, och när jag började rida var hon väldigt "trippig". Kändes konstig i traven, satt av och kollade, syntes ingenting. Kändes inte direkt halt, och galoppen kändes hur bra som helst. Vågade ändå inte rida så hårt, utan avsultade ganska fort och åkte hem igen. Förhoppningsvis kändes hon bara "konstig" pga av att hon var spänd. Den X-et jag är van att rida sedan 10 år är nämligen lugn och jämn, inte mer i luften än på marken. Så förhoppningsvis kändes det bara "fel" därför... Men för säkerhetsskull blir det (ett försök till) en lugn promenad idag, för att lina henne imorgon och kolla hur hon ser ut.
 Och eftersom hon numera hoppar och far som en ohanterad 3-åring var och varannan dag med 4 broddar på varje hov, så tror jag det blir att införskaffa boots innan hon trampat av sig fötterna på riktigt. Funderar på sådana med reflex, då syns hon ju på promenaderna också. Ska åka förbi Hööks och kolla vad jag hittar!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: