cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-27
16:28:00

Hemma igen!
Efter en massa bilkörande är jag på plats hemma igen. Tidigare resor gick fint och vädret höll sig bra (om än med en temperatur på -34 grader i Gällivare....), men idag var det inte fullt lika kul. Oplogat, snörök, massa trafik.. Nåja, hittade på något mirakulöst sätt fram ändå, trots att jag sällan såg vägen!
 
 Och med mig hade jag en full bil med massa julklappar! Har fått många nya fina saker bl a till lägenheten, och så lite pengar på det. Och gissa vad? Nu har jag god lust ta med dom och åka iväg och handla ännu mer nya fina saker till lägenheten, haha :) Synd bara att jag och X-et fortfarande ska ha råd att bo någonstans... Äh, nån krona blir nog över, och att slänga upp en snygg fonndvägg i sovrummet känns väääldigt lockande! Sen skulle det inte skada att täcka över de fula, gula tapetena i köket också. Lite förnyelse såhär när det blir nytt år och allt! Nej men först ska det gamla vanliga betalas, och så ska "resekontot" säkras - för snart åker jag! Sen däremot, så kanske jag eventuellt får för mig att slösa några hundralappar på att snygga till här hemma... ;)
 
 I stallet väntade också julklappar till både mig och X-et på julafton! X-et fick en stor påse morötter, och jag fick en enorm chokladkaka och ett riktigt gott te. Inte helt fel! Julen är kanske inte så dum trots allt, fast jag hunnit bli hela 20 år... Men X-et var nog den som var allra gladast över sin julklapp, en heel påse med morötter på en och samma dag! Dessutom hade jag med ett halvt paket hårdbröd till henne... Haha, lycklig ponny kan jag lova!
 
Mina nya fina tavlor. Älskar allt med text på, speciellt små ordspråk!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: