cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-15
19:30:30

Hesseträning
Då var jag betydligt fattigare, men lite lyckligare! :) Riktigt nöjd med Zirconia idag, och X-et skötte sig också helt okej även om hon var väldigt slö idag igen...
 
 Zirconia red jag på kandar. Hon är motsatsen till Hamilton, hon vill rulla ihop halsen medan han hellre ville slänga upp huvudet, så kände att det kunde vara bra att få lösningar även på det problemet.
 Fick börja med att jobba övergångar trav-skritt-trav i en ganska svag skänkelvikning, därefter öppna på långsidorna och sluta på diagonalen i trav. Hon vill som sagt gärna bli för rund, så fick jobba med just upp i formen - samling. Fick kläm på det hela efter ett tag, och kändes då helt okej. Därefter samma arbete i galopp. Svettigt! Men till slut, efter många om och men, fick vi till hyfsade öppnor även i galoppen.
 
 X-et fick jag jobba lite på samma sätt, öppna och sluta, och därefter galopp på volten. Även där med fokus på lite högre form - mer samling. Hon hade som sagt ingen energi alls, vilket inte direkt underlättar. Men hon är ju trots allt inte så ung längre, och har dessutom inte fått gå så jättemycket sista tiden, så är nöjd med tanten ändå. :) Det första Andreas frågade var dessutom "Är det din? Jaha, lever hon ännu??" Svaret han fick: "Jaa, det är väl klart hon lever än." Haha. Men han tyckte hon var i fin form, så det var ju bra. Och det är hon ju faktiskt, måste jag erkänna själv. Dessutom sa han att det är den perfekta hästen att lära sig på, och att jag skule låta andra barn rida henne och lära sig. Bra ord alltså! Fina, fina X-et.
 
Båda passen är filmade, så ska försöka få upp lite film här om jag lyckas klura ut hur..
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: