cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-21
13:23:25

Ipad till tävlingsryttare
 
Jag är nog en av de få som aldrig riktigt förstått vad som ska vara bra med dessa "surfplattor". Man har ju en dator hemma, och är man iväg har man ju en mobil som funkar till det mesta. Okej om man är mycket på resande fot, eller jobbar med något där man måste ha en dator i fickan, då är de säkert smidiga och bra att ha. Men för vanligt folk som mig, har jag mest tyckt att de känts onödiga, speciellt med tanke på priset...
 
 Men så häromdagen slog det mig, att som tävlingsryttare måste ju denna lilla grej vara suverän att ha med sig! Man måste ju ha koll på alla dessa papper som anläggningsskissar, proppar, program, ryttarmeddelande, startlistor o.s.v, och istället för att då släpa omkring en massa papper eller läsa i den lilla mobiltelefonen, så kanske just en Ipad vore toppen? Och för utvärdering efteråt? Yes, så nu har även jag ett vettigt argument att vela ha en sådan! Haha, speciellt med tanke på att jag äger så många hästar och tävlar så enormt mycket... ;)
 Sen typ ridinstruktörer kanske de också kan vara bra till? Då kan man ju ha allt man behöver veta i denna, och sedan finns det ju en massa appar och grejer som visst ska funka som kommunikation mellan instruktör/elev. Och om man t ex vill diskutera mål och utveckling med eleven, och skriva ner sådana saker...
 
Haha, kände att jag behövde klura ut något bra användningsområde för den här pylen, så nu är det gjort!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: