cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-21
13:04:47

Jordens undergång?
Nej, verkar uppenbarligen inte så! Men men, dagen är inte över än, haha. Nej, vi for nog vackert leva ett par hundra år till skulle jag tro :)
 
Gårdagen bjöd på kall longering ute med X-et, var bara -15 men lyckades ändå bli rätt kall om ansikte och ben. Skulle verkligen behöva införskaffa mig några slags vinterridbyxor eller liknande, vanliga utan något varken under eller över är ingen höjdare kanske.
 Nåja, jag överlevde, och direkt efter det blev det att åka vidare till Zirconia för ett trevligt dressyrpass. Passade på att repetera lite samma övningar som jag fick göra på träningen, vilket faktiskt funkade fint! Men av någon konstog anledning blir man så fort trött när ingen står på marken och säger till, haha, kanske kan det bero på att man då inte riktigt har tid att känna efter? Hursomhelst kändes det som om vi fick igenom det som var tänkt - dvs samling och upp i formen.
 Vågade mig till och med på några travökningar i slutet, och vilken känsla! De var knappast några 10:or, men jag flög inte omkring alltför långt ovanför sadeln och hon ökade faktiskt rätt bra! (På Hamilton kunde jag kappt sitta still i arbetstrav, så det där med ökningar gock ju långt ifrån bra. Dessutom ville han gärna bara kasta upp huvudet och rusa iväg, vilket inte direkt underlättade. Sen var det väl inte det vi tränade på mest heller...)
 Sedan fick jag häromdagen tillslut frågat om jag eventuellt kan få starta någon tävling med Zirconia, vilket jag fick! Så om allt flyter på som det ska, så kanske jag får ta på mig kavajen någon gång även detta år, wohoo! (Men kavajen är som ett tält, några tävlingsstövlar äger jag inte ens och en ny plastrong skulle inte skada...ääh, det löser sig!) Är så tävlingssugen, vilket inte är någon vidare kombination med att vara hästlös för tillfället...
 
 Idag blir det, om inget kommer ivägen, en tur till ridhuset med X-et för ett sista vettigt pass innan jul. Sen får tanten ta det lugnt i några dagar, medan jag åker Norrbotten runt och firar jul hos familj och släkt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: