cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-10
11:58:55

Kottas on Dressage
 
Har precis läst klart denna bok, skriven av Arthur Kottas-Heldenberg. En riktigt, riktigt bra bok som verkligen kan rekommenderas till alla som rider!
 Den är på engelska, men ändå lättläst. Boken beskriver detaljerat alla gångarter och rörelser, det mesta förklaras verkligen ingående in i minsta detalj. Allt ifrån hur dina höfter bör röra sig i skritt, till hur hästen genomför piaff.
 En superbok, verkligen, som skiljer sig en hel del från de böcker jag läst tidigare. Allt är så tydligt förklarat, där hästens välbefinnande betonas gång på. Läs den!
 
Taggar: Arthur Kottas Heldenberg, Kottas on Dressage;
Kommentar:

Kanske en bra julklapp, vet du var man kan köpa den?

Svar: Det tycker jag absolut den är :) Min beställde jag från Bokus.com för bara 243 kr, snabb och bra leverans också :)
Cecilia Läntha

2012-12-10 @ 20:27:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: