cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-11
12:20:17

Krångel
Igår longerade jag X-et, vilket ledde till stor julrea på henne - 10 kr ungefär! Travade som om hon skulle vinna ett travlopp, galopperade som om hon var jagad av ett lejon.... Åååh! Irriterande, när jag vet så väl att den ponnyn verkligen inte är rädd för någonting, och definitivt inte brukar vara pigg! Blir ju som inget vettigt gjort, och när det dessutom är halt så får man vara livrädd att hon trampar/sparkar sig eller till och med går omkull. Nåja, efter några ganska arga nej, så gick det lite lugnare. Är då jäkla glad att hon inte är så alltid, skulle bli tokig av att ha ett sådant där riktigt nervpaket...
 Idag väntar också longering, då det är det enda jag hinner med idag. Får bli snabbmotion, helt enkelt. Tanken var att åka till ridhuset idag, men plötsligt ändrade planer innebär istället att åka till Överkarlix, för att imorgon åka vidare 25 mil ännu längre norrut = vila imorgon... Men men, inget att göra åt. Nya tag på torsdag!
 
Nu iväg innan det blir kolsvart ute...
Kommentar:

Tack för din kommentar! Har nu lagt ut mitt svar på frågan på bloggen, gå gärna in och läs :)

2012-12-11 @ 20:27:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: