cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-05
17:06:44

Pigga hästar
Nyss hemkommen från en väldigt pigg och framåt Zirconia. Blev till en början mest dragkamp, men med en hel del övergångar, tempoväxlningar och halter så blev hon mycket bättre. Passade på att träna galoppfattningar också, som väl gick sådär, men några fina språng fick vi till, haha :) Nej, har inte riktigt hitta alla knappar ännu, men jag jobbar på det!
 
 X-et hade också energi för två idag. Longerade henne och det gick undan. Minsta lilla vink om att hon eventuellt skulle fatta galopp så exploderade hon, till och med bockade en gång! Jaa, vet inte vad det tagit åt tanten...
 
 
 
 
Och frös gjorde hon, trots att jag packade in henne i både en filt och täcke. Nåja, pälsen växer ju som ogräs så snart har hon tillbaka isoleringen.
 Och frös gjorde även jag, trots massa kläder. Och finns inget värre än att ha 10 lager kläder, går ju inte att röra sig! Speciellt handskar har jag fruktansvärt svårt för, och långa ärmar som är i vägen...och mössa! Nej, lagom varmt är bäst! (Alltid ska man klaga på nåt, jag vet...)
 
Finns dock ett litet plus i kylan - har fått inviga nya vintertäcket!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: