cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-30
12:29:28

Storstädning
Storstädning på gång, hela lägenheten ska städas in i minsta vrå! Långt ifrån kul, men välbehövligt. Själva skurandet och dammtorkandet är inte så farligt, men att först reda ut röran och plocka runt i alla saker, kasta det som ska bort, plocka bort julsakerna och ta fram alla vanliga lampor m.m, organisera skrivbordet osv är ju då inte full lika kul... Har än så länge bara fått iordning garderoben och har redan hållt på i ca 2 timmar! Då var det bara sovrummet, köket, vardagsrummet, hallen...äh, nångång blir det nog klart! Måste ju hinna åka till världens bästa någon gång också.
 
 Råkade förresten bli nya tapeter (och en ny byrå) i fredags, haha. Bara en vägg i sovrummet dock, men snyggt blev det! Tur man har nån som fixar sånt, för annars hade det nog inte varit fullt lika fint..... Köket och hallen får vänta ett tag, men förr eller senare måste de gula fula tapeterna bort. Dessutom är världens snyggaste tavla påväg! Den lär nog dessvärre inte hinna komma innan jag åker, men när jag kommer hem så kommer jag ha ett alldeles nytt, fint sovrum! :D
 
 
Nej, bara fortsätta reda ut röran så att jag kanske, men lite tur, blir klar innan nyår.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: