cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-12-17
12:16:37

Vilodag
X-et förtjänar en vilodag idag, så det får hon. Och jag verkar behöva en också. Har ont i hela kroppen sen lördagen. Är usel på att både värma upp och stretcha efteråt, det får man igen dagarna efter... Och nog märks det att jag inte rider lika mycket nu som när jag hade skolan och Hamilton. Han var ganska mycket häst att rida, så där fick jag använda en och annan muskel varje dag. Jämfört med bara X-et nu som man knappt behöver anstränga sig på, och Zirconia en enda dag per vecka.
 Nej, det här går inte! Iväg och råna banken så jag kan inhandla några fler fyrbenta gymmaskiner! Haha nej, skämt åsido, så kanske man skulle behöva träna någon muskel på marken ibland också...
 Inte nog med det så måste jag ha sovit typ dubbelvikt, för nacken vill inte alls vara med längre. Antagligen det som dessutom gett en jäkla huvudvärk, nästan yrsel/illamånde senaste kvällarna. Så idag tar vi det lugnt, både jag och X-et! Får bli ordentligt med rykt och stallmys istället. Imorgon hoppas jag på trevligare väder, så kanske vi tar oss ut i djupsnön och skritta en stund - bra omväxlingsträning för tanten :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: