cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-11-28
14:40:31

Galen promenad
Med is i mustachen och kedjegrimskaftet på gav vi oss ut på en liten promenad jag och X-et.
 
 
Och det var jobbigare för oss båda än ett ordentligt pass på banan... Galna häst! Annars är hon som ett lamm, men på promenaderna blir hon som förbytt. Hann inte mer än ut på vägen innan bakbenen siktade mot molnen och den utmärkta passagen visade sig. Och ja, jag leder min gamla, lugna ponny med kedja. Inte för att hon på något sätt blir svårhanterad eller drar iväg, utan för att slippa kramp i armen. Med kedjan på blir det liite lättare att bromsa och hålla henne på rätt sida av vägen...
 Hon blir inte alls dum på något sätt, men det är visst så otroligt kul att gå på promenad så hon mer eller mindre exploderar. Men är inga större problem ändå. Hade det varit en okänd häst hade jag nog funderat, men med X-et går jag bara, och så studsar hon på där brevid. En stor fördel med henne, man vet alltid var man har henne, oavsett om hon är i luften eller på marken.
 Det enda problemet är att man ju inte vill att det ska passera en bil när hon skuttar runt, kan bli lite farligt. Sen blir det ju liksom ingen lugn skrittpromenad som ju är tanken, utan ett riktigt styrkepass för oss båda...
 
 Nåja, bättre än inget. Hon har ju i alla fall hysteriskt roligt, haha :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: