cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-11-15
19:31:36

I ridhus x2
Blev två bra dressyrpass idag - i ridhus! Först ett 60 minuters pass på Zirconia, som visserligen var lite seg till en början, men riktigt fin den senare halvan av passet! Repeterade lite sedan vi tränade för Andreas, med lite öka/minska volten, galoppfattningar och sen lade jag till lite öppna/sluta, därefter travade jag som vanligt av i en lite lägre form.
 
Och sedan var det X-et's tur att äntligen få åka till ridhuset! Hon tyckte dock det var alldelesför varmt därinne när hon är van att gå ute, och så tror jag hon flåsade på lite extra för att vi var i ridhus, vilket betyder jobb..haha :) Nåja, red ganska lugnt i ca 35-40 min. Hon är ju långt ifrån i någon toppkondition ännu då jag knappt kommit igång sedan hon fick skor, men skönt att faktiskt kunna fokusera på ridningen istället för gropar och isfläckar på marken. Hon skötte sig som vanligt kanon, lite seg kanske med det var väl förlåtligt.
 
 
 
 
 
Mobilkameran och ridning i ridhus går inte så bra ihop, men kanske bättre än inga bilder alls. Har något filmklipp också, som jag ska ge mig på att försöka få upp här, sen om det lyckas återstår att se... :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: