cecilialanthadressyr.blogg.se

2012-11-18
20:40:20

Stallapoteksstädning
 
X-et's ena framben var alldeles blodigt idag när jag tog in henne, vilket visade sig komma från ett broddtramp. På framsidan av ena frambenet, ovanför kotan. Duktigt måste jag säga. Nåväl, inte så farligt, men fram med "apotekslådan", och så tvätta såret. Men när jag öppnade lådan var det inte så lätt att hitta bomull och salva, har nog slarvat med städningen lite, kan man säga... Så den fick åka med hem på städning och inventering! Blir nog att inhandla mer gasbinda och ett gäng kompresser, annars fanns det mesta. Som tur är har jag inte behövt bandagera särskilt många sår i mina dagar, men man vet aldrig, bäst att ha det nödvändigaste på plats om det skulle behövas!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: